Välkommen till vår värld

Välkommen till vår personliga akademi med en lång tradition av kunskapsutveckling. Mitt i centrala Göteborg erbjuder vi en inspirerande fristad för dig som vill ha alerta lärare, må bra i skolan och nå höga resultat.

De bästa förutsättningarna att lyckas

Hela akademins arbete går ut på att ge våra elever de bästa förutsättningarna att lyckas. Därför jobbar vi med en modell som maximerar lärarnas fokus på eleverna, och gör vår skola till en plats att trivas och växa i.

Du behöver inte lämnas med en uppgift helt själv. Du behöver lärare som kan lägga all sin tid och fokus på dig.

Du behöver inte personer som gapar och skriker på lektionerna. Du behöver studiero och trygghet.

Du behöver inte känna dig otrygg eller utanför. Du behöver en skolanda med enighet, där du och dina klasskamrater jobbar mot samma mål, vet vad som förväntas av er och kan bygga riktiga relationer till lärarna.

Gymnasieakademin har engagerade och närvarande team för undervisning, elevhälsa och administration. När helheten fungerar, fungerar du på topp.

Kliv in i vår värld och upplev dess lugn, trygghet, kamratskap och framåtanda. Varmt välkommen till oss!

Babak Rahimian, Skolchef
Elisabeth Elander, Elevhälsan

Gymnasieakademin

är en del i Thorengruppen. Vi drivs av att vara en god samhällskraft som verkar inom flera olika områden. Vi bedriver för- och grundskolor, gymnasium, vuxenutbildning, SFI samt tjänster på uppdrag av Arbetsförmedlingen.

Nyfiken på våra lärare? Se dem här!

Nyhet! Kriminologi, Management & Globala Studier

Gå en rundvandring och möt några elever och lärare