Öppet Hus

Välkommen på öppet hus hos oss på Gymnasieakademin! Här får du möjlighet att se våra lokaler, få information från rektorn, träffa lärare och nuvarande elever.

Gymnasieakademin är en personlig skola där du får vara dig själv i en familjär miljö. Våra lärare finns här för att hjälpa dig nå dina mål och erbjuder veckovis handledning utöver ordinarie lektionstid.

Om du inte har möjlighet att komma till oss, kan du ta en virtuell tur här nedan och höra några elever och lärare berätta mer.

Kommande datum:

2024-05-16

Kl. 17:00-1800
Södra Hamngatan 29

Välkommen på infoträff.

Elever berättar varför de valde Gymnasieakademin

Lyssna på när elever från Gymnasieakademin berättar om vad som fick dem att söka Gymnasieakademin, och dessutom skickar med några tips till dig som snart ska söka skola och program.

Elevhälsa och miljö på Gymnasieakademin

Biträdande rektor Elisabeth Elander pratar om elevhälsa och miljö på Gymnasieakademin. Elisabeth är dels med i skolledningen, dels i elevhälsoteamet. Utöver Elisabeth består det teamet också av kurator, skolsköterska, specialpedagog, studie- och yrkesvägledare (SYV), psykolog och läkare. De två senare sitter inte i våra lokaler utan rings in vid behov. I klippet nedan hör du Elisabeth prata om bland annat hur vi på Gymnasieakademin ser på just elevhälsan.

”Vi hade grymma lärare som verkligen hjälpte oss till 100%”

Joyce Tshibangu har spelat basket i hela sitt liv. Redan innan gymnasiet tränade han fem dagar i veckan och under åk 3 valde han att elitsatsa på sin idrott. Tack vare satsningen fick han ett stipendium för att spela basket i USA och studera psykologi på college.

Men just nu är Joyce tillbaka i Göteborg och vi träffar honom för att höra hur han tänkte inför sitt gymnasieval, hur det var att läsa Samhäll på Gymnasieakademin och hur han lyckades kombinera det han älskar att göra med studierna.

Gå en digital rundvandring på Gymnasieakademin

Det är inte samma sak som att se det live med egna ögon, men vi har gjort vårt bästa för att du ska kunna få en uppfattning av hur det ser ut hos oss, även om du inte har möjligheten att besöka oss i verkligheten innan gymnasievalet. Kika runt och om det väcker någon fråga är du självklart välkommen att höra av dig till oss, så ska vi göra vårt bästa på att besvara den.

Till virtuell visning

Våra gymnasieprogram

Gymnasieakademin har fem gymnasieprogram där vi även erbjuder olika inriktningar och profiler som Kriminologi, Management och Globala Studier. Väljer du att studera hos oss är du också förberedd för vidare studier på universitet eller yrkeshögskola.

Se alla våra program

Intresseanmälan

Vad roligt att du är nyfiken på Gymnasieakademin! Klicka på länken för att anmäla ditt intresse.

Lämna intressenamälan